Koncert pro Světlušku vybral pro nevidomé téměř tři miliony

23. říjen 2018
dsc_4732.jpg

Během sobotního koncertu Světlo pro Světlušku se podařilo vybrat pomocí dárcovských SMS a darů do call centra téměř 3 miliony korun. Na koncertě vystoupila řada známých osobností, většinou v duetech s nevidomými umělci. Xindl X s kapelou Jananas tu zároveň představil nový hit ZZZ napsaný přímo pro Světlušku. Koncert z Pražské křižovatky živě přenášela Česká televize a Český rozhlas.

“Chci moc poděkovat všem, kteří poslali během koncertu dárcovskou SMS nebo darovali finance přes naše call centrum. Vybralo se neuvěřitelných 2 911 651 korun. Jde o nejvyšší vybranou částku za 10 let, z čehož mám radost. Výtěžek přerozdělíme dětem a dospělým s těžkým zrakovým postižením prostřednictvím grantů určených například na asistenci, vzdělávání či speciální pomůcky a organizacím, které zajišťují péči a služby pro lidi s těžkým zrakovým postižením po celé České republice,” uvedla ředitelka Nadačního fondu Českého rozhlasu Gabriela Drastichová.

S nevidomými umělci si během večera zazpívali například Michal Hrůza, Bára Poláková, Mikolas Josef, Debbi, Jindra Polák, David Stypka a kapela Zrní. Jedním z vrcholů večera bylo také představení nové písně ZZZ, kterou složili Ondřej Ládek alias Xindl X spolu s kapelou Jananas speciálně pro Světlušku.

Moderátory benefičního večera Světlo pro Světlušku byli Lucie Výborná, youtuber Kovy a také  osobnosti, které se Světluškou v minulosti spolupracovaly - Pavel Kříž, Saša Rašilov, Eliška Balzerová, Klára Melíšková nebo Marek Adamczyk. Novinkou letošního koncertu byl stream na sociálních sítích, který obstaral Kovy. V call centru, kam lidé volají s příslibem finančního daru pro Světlušku, si lidé mohli popovídat s Karlem Zimou, Michalem Kurtišem a dalšími hosty letošního benefičního večera.

Během programu Světluška představila reportážní medailonky Den POTMĚ, kdy známé osobnosti na chvíli zakusily, jaké to je, nevidět. Eva Samková si poslepu vyzkoušela windsurfing, Bára Poláková se zavázanýma očima péči o děti a Jiří Ježek s maskou na očích jezdil biketrial. Koncert byl vyvrcholením sbírky Světluška a zároveň oslavou 15 let existence této neziskové organizace.

Fotogalerii z koncertu najdete ZDE.

Světlušku můžete podpořit kdykoliv v průběhu celého roku. Možnosti najdete ZDE.

Poděkování partnerům a dodavatelům koncertu Světlo pro Světlušku 2018

Poděkování patří ČSOB, generálnímu partnerovi Světlušky a společnosti Herbadent, hlavnímu partnerovi Světlušky. Velký dík náleží Českému rozhlasu, který nadační fond před 16 lety založil a je jeho velkou oporou. Děkujeme také České televizi a stanici Český rozhlas Radiožurnál za přímý přenos koncertu Světlo pro Světlušku.

Scénu vytvořil architekt Tomáš Jaroš se společností SCENOGRAFIE, autorem mappingu byl Michal Nárovec.

Koncert by se nemohl uskutečnit ani bez dalších partnerů, kteří poskytují Světlušce zdarma nebo za symbolické částky své služby nebo produkty. Prostor Pražské křižovatky Světlušce poskytla Nadace Dagmar a Václava Havlových Vize 97. Ozvučení a osvětlení koncertu zajistila společnost RENTAL LIVE, instalovat techniku pomohli bedňáci z SHAMELESS, o projekce se postarali FAST ČR a VISUALWAY. CPI Hotels, Hotel Duo a Hotel Perla poskytly ubytování nevidomým účinkujícím a interpretům. Nášlapy a zábrany obstaral Johnny Servis, ostrahu pak bezpečnostní agentura Shield Tech. Tepelný agregát zapůjčila firma REMKO.

O občerstvení pro účinkující se postaraly společnosti Cook for life, Antonínovo pekařství, Illy, Fontana, Coca Cola, Bohemia Sekt, vybavení zapůjčila společnost Maximum Services. Nápoje pro návštěvníky koncertu pak zajistilo Vinařství Mikrosvín Mikulov. Zázemí pro Světluščí sbor poskytlo Národní divadlo, prostory pro parkování účinkujících pak Národní památkový ústav. Identifikační náramky dodaly Identifikační systémy. O odvozy účinkujících a realizačního týmu se zdarma postaral KAR Limousine service, květiny dodalo květinářství Metamorphosis. Líčení nevidomých sólistů a Světluščího sboru zajistila se svým týmem Veronika Bečková.

Poděkování dále patří společnostem FELCO Praha, Copy General a Eclipse Print, které pro Světlušku zajistily tiskové materiály. Pro přepravu vybavení zapůjčila tranzitní vůz společnost ČSOB Leasing.  

Na kampani ke koncertu se podílela vydavatelství ECONOMIA, CZECH NEWS CENTER, BURDA Praha, BAUER MEDIA, EMPRESA MEDIA, BORGIS, RADIOSERVIS, agentura Wave Maker, euroAWK, JCDecaux, Studio BEEP a další mediální partneři.