Diváci a posluchači během letošního benefičního koncertu Světlo pro Světlušku podpořili nevidomé a slabozraké částkou 4,1 milion korun

11. říjen 2023

Benefiční koncert Světlo pro Světlušku byl pro nás zároveň oslavou dvacátých kulatin. Protože významná výročí slavila také Česká televize a Český rozhlas, probíhal slavnostní přenos z několika míst historické budovy Českého rozhlasu na Vinohradské třídě a z Karlína. Děkujeme rozhlasu i televizi za citlivé a důstojné uchopení celého večera, interpretům a moderátorům za fantastické výkony a především vám, dárcům. Díky vám podpoříme nevidomé a slabozraké 4,1 milionem korun. 

“Kvalitou nadační práce je být připravený, rychlý, flexibilní, empatický a maximálně transparentní. Nesmí se nám ale nikdy stát, že se nám mezi čísly ztratí lidský příběh. Příběh, kterého se stáváte součástí. Příběh, který vás neustále přesvědčuje o smysluplnosti vaší práce. Koncert Světlo pro Světlušku byl jedinečnou příležitostí se do příběhů dvaceti let Světlušky ponořit jako divák a posluchač. Připomenout si, že dnes dospělé hudebníky nebo sportovce jsme vídali na prvních koncertech pro Světlušku jako malé děti, že rodiče jsme dříve doprovázeli jako žáky a studenty,“ popisuje letošní narozeninovou benefici ředitelka Nadačního fondu Českého rozhlasu Gábina Drastichová. 

Už během vysílání naznačila Gábina, že co se darů týká, „ještě nekončíme“. Ještě několik dní po přenosu jsme totiž přijímali od diváků a posluchačů dary různými cestami. Celkově jsme nakonec obdrželi 1,7 milionů korun prostřednictvím QR plateb, 570 tisíc korun skrze web svitimstale.cz, pomocí tradiční DMS podpořili sledující nevidomé a slabozraké 1,8 milionem korun. 

Diváci letos zhlédli energická vystoupení Hany Holišové a Blanky Janečkové, Elis Mraz a Simony Maierové, kapely Mirai a Martina Zity či vokálního uskupení Skety a Mária Biháriho. Jímavě naopak pojali své duety Tomáš Klus spolu s Věrkou Strbačkovou i Adam Mišík s Lukášem Hosnedlem.

V medailoncích jsme letos znázornili pomyslné “předávání štafety” mezi těmi, které Světluška podporuje na cestě dlouhodobě a těmi, kteří se na ni teprve začínají obracet. Z fotbalového stadionu Sparta Praha, kde se zrodil projekt Nevidomý fanoušek, se nám představila šestice sportovců se zrakovým postižením. Do Farma parku Soběhrdy jsme pozvali čtyři rodiny zrakově handicapovaných rodičů s dětmi, kteří se s námi podělili o to, s jakými výzvami se při výchově a péči potýkají a jaké vychytávky jim třeba usnadňují život. Nezapomněli jsme ani na zpěváky a muzikanty se zrakovým postižením, kteří si společně nacvičili písničku, kterou pak zahráli před publikem v hudebním klubu. Poslední spot patřil šestileté slabozraké Meredith, které Světluška přispěla na rozvoj pohybových dovedností a plavání.

Už neodmyslitelnou tradicí je doprovod světluščího sboru složeného z Kűhnova dětského sboru a dětí Školy J. Ježka a studentů Gymnázia pro zrakově postižené a SOŠ pro zrakově postižené. Poprvé se k nám letos připojil také Symfonický orchestr Českého rozhlasu a všechna hudební vystoupení podpořil také Unique Quintet, bubeník Ondřej Pomajsl a na klávesy Michaela Steinsdörferová, která je také autorkou hudebních aranží ke všem písním.

Poděkování partnerům a dodavatelům benefičního koncertu Světlo pro Světlušku 2023

Poděkování patří generálnímu partnerovi Světlušky, společnosti Kaufland a také partnerům Hannah, Hella a Herbadent. Velký dík náleží Českému rozhlasu, který nadační fond před 23 lety založil a je jeho velkou oporou. Děkujeme také České televizi a stanici Český rozhlas Radiožurnál za přímý přenos.

Za technickou produkci děkujeme společnosti Nespěchal Technologies, ozvučení zajistila firma Professional Sound, dotvoření scény pak společnost Scenografie a instalovat techniku pomohli bedňáci ze Shameless.

 Za ubytování a dopravu nevidomých účinkujících a interpretů děkujeme CPI Hotels, a.s. a Car MNGMT. O catering pro účinkující se postaraly společnosti Lagardere Travel Retail, Kaufland,Le Patio s.r.o. distributor značky illy Česká republika, Coca-Cola HBC, Děkujeme také partnerovi ŠKODA.

Květiny dodalo květinářství Metamorphosis. Styling účinkujících zajistila kostýmní výtvarnice Klára Klempířová, kostýmy Antony´s a návrhářka Tereza Sabačková, o líčení se se svým týmem postarala Renata Jirásková a tým Mary Kay, o účesy pak Pavel Krupník a Petra Kosinová. Limousine service pro účinkující zajistila Škoda Auto.

Na kampani k benefičnímu večeru se podílela vydavatelství Czech News CenterVLTAVA LABE MEDIA,  EconomiaEcho MediaRF Hobby, agentura Wavemaker, Studio BEEP a další mediální partneři. Poděkování patří také agentuře REMEMBERSHIP_ a fotografovi Khalilu Baalbakimu.

 

Spustit audio