Světluška po šestnácti letech mění logo. Kombinuje v něm Braillovo písmo a symbol hvězd

Logo Světlušky

Po šestnácti letech mění Světluška obraz světelného klubka a ilustraci víly s lucernou. Autorkou podoby nového loga, vycházejícího ze symboliky hvězdné oblohy a znaků Braillova písma, je Petra Komárková z Grafického studia Českého rozhlasu. Nově bude součástí loga i claim „Svítíme ve tmě“ zobrazující poslání podporovat samostatnost lidí s těžkým zrakovým postižením v celém životním cyklu, jehož autorem je spisovatel Petr Stančík.

Poprvé od vzniku Světlušky, která dlouhodobě pomáhá těžce zrakově postiženým směřovat k osamostatnění a naplnění životních rolí dle vlastní volby, přichází organizace s výraznou změnou vizuálního stylu. Logo doplňuje claim „Svítíme ve tmě“ a maskota v podobě komiksového broučka, jenž je propojujícím elementem s dosavadní grafickou podobou Světlušky. „Světluška se svou novou podobou snaží být mimo jiné atraktivní a čitelná pro mladší generace, motivovat a příběhem geneze nového loga vtáhnout do děje a inspirovat k vlastním filantropickým aktivitám. Světluška je známá pořádáním eventů, které bývaly roky charakteristické černou barvou oblečení, stanů i propagačních materiálů. I zde dochází ke změně, nová vizuální podoba Světlušky je prozářená, barevná a vybízí k radosti a pozitivnímu naladění, protože dárcovství a pomoc druhým jsou o radosti a vzájemné soudržnosti,“ vysvětluje kompletní změnu ředitelka Nadačního fondu Českého rozhlasu Gabriela Drastichová.

Sami autoři, Creative Director Jakub Šolín a Art Directorka Petra Komárková, pozadí vzniku nového vizuálního stylu popisují takto: „Svět kolem nás formuje naši osobnost už ve chvíli, kdy ho začínáme objevovat a kdy se v něm snažíme orientovat. Hledáme místa bezpečí, místa, kde je nám v něm dobře. Světluška pomáhá nevidomým taková místa najít a zároveň umožňuje těm, kteří vidí, nahlédnout do světa lidí, kteří se na něj dívají jiným zrakem. Symbol zvolený pro Světlušku je tak symbolem hvězd, které od pradávna vedou poutníky k cíli, sestaveným ze znaků Braillova písma. To je tvořeno archetypem slova SVĚT, SVĚTlo, SVĚTluška. Pestré portfolio aktivit Světlušky si zaslouží být prezentováno směrem k aktivním podporovatelům tohoto projektu bez zbytečného patosu.“ Obloha s hvězdami tak v případě Světlušky představuje směřování k samostatnosti v oblasti mobility, vzdělávání, zaměstnání a trávení volného času, archetyp slova SVĚT zase odráží touhu překročit hranice každodennosti, vyjít z izolace a komfortní zóny. „Vtisknout poslání Nadačního fondu do jedné vizuální podoby s věděním, že musí fungovat jak pro klienty, tak pro donory a podporovatele Světlušky, byla výzva, se kterou se tým Grafického studia Českého rozhlasu vypořádal citlivým a nadčasovým způsobem,“ doplňuje Drastichová.

 

První z řady projektů, kde byl nový vizuální styl představen, je Kavárna POTMĚ. Tu měli hosté možnost navštívit v průběhu června v Praze na náměstí Republiky. Nový vizuál se od nynějška bude promítat i v dalších klíčových projektech, kterým se Světluška věnuje. V tomto roce se s ním lidé budou moci setkat v rámci Sbírkových dní Světlušky 9. – 13. září, nebo benefičního koncertu Světlo pro Světlušku 19. října.