Světlo pro Světlušku je za námi. Na podporu těžce zrakově postižených poputuje téměř 1,8 mil. korun
Benefiční koncert Světlo pro Světlušku, který se uskutečnil 19. října v Pražské křižovatce (kostel sv. Anny), vybral na podporu těžce zrakově postižených dětí a dospělých téměř 1,8 mil. korun. Koncert se nesl v duchu motta „Pošli to dál“. Stejně jako v uplynulých letech vystoupila v jeho průběhu řada známých osobností v duetech s hendikepovanými umělci. O živý přenos se postarala Česká televize a Český rozhlas.
“Letošní koncert byl pro Světlušku důležitým milníkem. Poprvé jsme divákům České televize, posluchačům Českého rozhlasu i hostům v Pražské křižovatce představili nové logo Světlušky, jeho genezi a příběh, který nese. Lidi s těžkým zrakovým postižením jsme představili i v roli těch, kteří pomoc a podporu posílají dál a nutí nás přemýšlet nad tím, zda i my děláme dost pro spokojenost nás samotných i našich blízkých,” říká Gabriela Drastichová ředitelka Nadačního fondu Českého rozhlasu.
S nevidomými a slabozrakými umělci si během večera zazpívali například Chinaski, Lenka Filipová, Miro Žbirka, David Koller, Xindl X a Jananas, Tereza Černochová a Jakub Ondra. Písničky doprovodil smyčcový kvintet a světluščí sbor složený z Kühnova dětského sboru, dětí ze Školy Jaroslava Ježka a ZŠ pro žáky s poruchami zraku na náměstí Míru a studentů Gymnázia pro zrakově postižené a SOŠ pro zrakově postižené v Praze. Celým večerem provedli diváky a posluchače moderátoři Lucie Výborná a Jan Smetana.
Během přenosu byly také odvysílány předtočené reportáže Den POTMĚ, ve kterých vystoupili například Miro Žbirka, Jiří Langmajer, Martin Koreň a hendikepovaní, které spojuje stejná vášeň - motorky, hudba, potápění. Svět se totiž nedělí na svět vidících a nevidomých, je pouze jeden, ve kterém se všichni potkáváme a spojují nás například naše koníčky. Nechyběl ani medailonek s nevidomým sportovcem, trenérem a koučem Markem Moflárem a Tomášem Novotným, který v sobě ukrývá myšlenku letošního koncertu “Pošli to dál”.
Fotogalerii z koncertu najdete ZDE
Světlušku můžete podpořit kdykoliv v průběhu celého roku. Možnosti najdete ZDE.
Poděkování partnerům a dodavatelům koncertu Světlo pro Světlušku 2019
Poděkování patří v první řadě hlavnímu partnerovi Herbadent. Velký dík náleží Českému rozhlasu, který nadační fond před 19 lety založil a je jeho velkou oporou. Děkujeme také České televizi a stanici Český rozhlas Radiožurnál za přímý přenos koncertu Světlo pro Světlušku a za poskytnutí prostor Pražské křižovatky děkujeme Nadaci Dagmar a Václava Havlových Vize 97.
Koncert by se nemohl uskutečnit ani bez dalších partnerů, kteří poskytují Světlušce zdarma nebo za symbolické částky své služby a produkty. Za vytvoření scény děkujeme architektovi Tomášovi Jarošovi a společnosti SCENOGRAFIE a za ozvučení a osvětlení koncertu společnosti RENTAL PRO. Instalovat techniku pomohli bedňáci z SHAMELESS. Zázemí pro Světluščí sbor poskytlo Národní divadlo, prostory pro parkování Národní památkový ústav. Za ubytování a dopravu nevidomých účinkujících a interpretů děkujeme CPI Hotels a Kar Limousine service. Nášlapy a zábrany obstaral Johnny Servis, ostrahu bezpečnostní agentura Shield Tech, dodávku ČSOB Leasing. Tepelný agregát zapůjčila firma REMKO.
O občerstvení a nápoje pro účinkující se postaraly společnosti Kaufland, JAPEK, La Lorraine, Bohemia Sekt, Illy, Fontana, Coca Cola, Crocodille a restaurace Na Rynku pub, vybavení zapůjčila společnost Maximum Services. Identifikační náramky dodaly Identifikační systémy, květiny dodalo květinářství Metamorphosis. Líčení účinkujících zajistila se svým týmem Veronika Bečková, účesy pak Pavel Krupník. Za dopravní značení a zajištění úklidu po koncertu děkujeme Pražským službám.
Jeden z medailonků pro koncert Světlušky vznikl na Plaveckém stadionu Podolí, který nám zdarma zapůjčil svoje prostory pro potápění. Poděkování dále patří společnostem Copy General, Eclipse Print a FELCO PRAHA, které pro Světlušku zajistily tiskové materiály. Na kampani ke koncertu se podílela vydavatelství ECONOMIA, CZECH NEWS CENTER, MAFRA, BORGIS, RADIOSERVIS, agentura Wave Maker, Studio BEEP a další mediální partneři.