Světlo pro Světlušku zářilo víc než kdy dřív: rekordních 6,7 milionu korun putuje na podporu těžce zrakově postižených

29. říjen 2025

V pořadí už 21. ročník benefičního koncertu Světlo pro Světlušku se stal nejúspěšnějším v historii. V prostoru divadla Vzlet se podařilo vybrat neuvěřitelných 6,7 milionu korun, které podpoří těžce zrakově postižené. O výjimečnou atmosféru večera se postarala skvělá moderátorská dvojice – Karel „Kovy“ Kovář a Dana Batulková, kteří s citem, ale i vtipem provázeli celý koncert. 

„Letošní benefiční koncert Světlo pro Světlušku překonal všechna naše očekávání – nejen díky štědrosti diváků a posluchačů, ale i díky neuvěřitelné energii a jiskře, která z koncertu sálala,“ říká ředitel Nadačního fondu Českého rozhlasu Jiří Váňa. „Za každou korunou je příběh někoho, kdo se rozhodl pomoci a dokazuje to, že lidé v České republice chtějí pomáhat. Jen díky dárcům můžeme dál rozsvěcet světlo tam, kde je tma každodenní realitou.“

Diváci a posluchači slyšeli v průběhu večera vystoupení osmi hudebníků se zrakovým postižením spolu se známými zpěváky. Letos se na pódiu setkali Pokáč a Barbora Jičínská, Tereza Mašková a Kamila Blažková, Ondřej Ruml a Ráchel Skleničková, Support Lesbiens a David Pražák, Markéta Konvičková a Bára Mirgová, Lukáš Adamec a Monika Olahová, Lenka Nová a Lucie Pavelková a Jan Bendig a Blanka Janečková.

Hudební vystoupení doprovázel Světluščí sbor, složený z Kűhnova dětského sboru a nevidomých dětí Školy J. Ježka a ZŠ a MŠ Zrak na nám. Míru v Praze spolu se studenty Gymnázia pro zrakově postižené a SOŠ pro zrakově postižené v Praze, smyčcové kvinteto Unique Strings, bubeník Zbyněk Raušer a na klávesy Michaela Steinsdőrferová, která je také autorkou všech hudebních aranží večera.

Diváci měli možnost nahlédnout do životů těch, kterým naše společná pomoc už přinesla světlo.

V prvním medailonku jsme se zaměřili na pomoc seniorům. Paní Zdeňce jsme přispěli na elektronickou lupu a ona se tak mohla znovu ponořit do světa knih, který tolik miluje. 

V dalším příběhu jsme představili spolek Široko, který pořádá už od roku 1998 pravidelné volnočasové a seberozvojové aktivity (prázdninové akce, víkendové pobyty, „tyfloturisťáky“) pro těžce zrakově postižené.

Jedním z projektů, kterému Světluška finančně přispívá, je i Boj o job, který pomáhá zrakově postiženým při hledání vhodné práce. „Světluška je velkým finančním donorem. Bez ní by to vůbec nešlo,“ říká zakladatelka projektu Šarlota Polášková. Projekt Boj o job pomohl i nevidomé Lucii Jonášové. „Studovala jsem zrovna speciální pedagogiku, končila jsem bakalářské studium a říkala jsem si, že ten projekt by mi mohl pomoc si ujasnit, co bych chtěla a nasměrovat správným směrem.“

Poděkování partnerům

Poděkování patří generálnímu partnerovi Světlušky, společnosti Kaufland Česká republika,

hlavnímu partnerovi HERBADENT, a také partnerům BEST, ABB, Optimal Energy, Dachser a Coca-Cola HBC Česko a Slovensko.

Velký dík náleží Českému rozhlasu, který nadační fond před 25 lety založil a je jeho velkou oporou.

Děkujeme také České televizi a Českému rozhlasu za přímý přenos i stream koncertu na sociálních sítích, a zástupcům obou institucí za jejich účast v přenosu – výkonnému řediteli ČT Art Tomáši Motlovi a moderátorovi ČRo Janu Pokornému.

Děkujeme za poskytnutí prostor vršovické kulturní křižovatce Vzlet. Za technickou produkci děkujeme společnosti ZL Production a Martinovi Skálovi z agentury Skalin & Layout, který byl také autorem scény. Ozvučení připravila firma Professional Sound, stagemanagement akce a instalaci techniky pak zajistili Shameless. Ostrahu zajistila společnost Van Group.

Za ubytování nevidomých účinkujících a interpretů děkujeme CPI Hotels, za dopravu společnostem Liftago a Škoda Auto. O catering pro účinkující se postaraly společnosti Lagardere Travel Retail, Lahůdky Cajthaml, Gastrofresh, Kaufland Česká republika, Coca-Cola HBC Česko a Slovensko, Mikrosvín Mikulov a Staropramen.

Květiny dodalo květinářství Metamorphosis. Styling účinkujících zajistila kostýmní výtvarnice Klára Klempířová, kostýmy Anthony´s a Zuzana Lešák Černá, o líčení se se svým týmem postarala Renata Jirásková a tým Mary Kay - Věra Maděrová, Miroslava Tomaníková, Lucie Bučinová, Monika Šašínková, o účesy pak Pavel Krupník, Adéla Dolejší, Karolína Fialková a Karolína Machovičová.

Na kampani k benefičnímu večeru se podílela Česká televize, Český rozhlas, Studio BEEP a další mediální partneři. Poděkování patří také grafičce Yvonne Baalbaki a fotografovi Khalilu Baalbakimu.

A mimochodem nezapomeňt mrknout na naši fotogalerii

Spustit audio