Jak jsme se společností Kaufland svítili na pomoc loni?
Dva týdny, 143 zapojených prodejen Kaufland a 18 milionů korun darovaných na podporu Světlušky! Štědrou sumu se povedlo vybrat díky prodeji jmenovek v novém designu Tomski&Polanski, které byly k dispozici na všech prodejnách za 30 Kč, přičemž za každý jeden prodaný arch daroval řetězec dalších 10 Kč navíc. Zákazníci tak na podporu Světlušky darovali 13 019 880 korun, Kaufland pak přidal dalších
4 980 120 korun.
„Již popáté jsme se přesvědčili, že sounáležitost našich zákazníků s potřebnými nezná meze. Letos jsme znovu spojili síly a povedlo se nám pro Světlušku vybrat neuvěřitelných 18 milionů Kč, přičemž nejštědřejší byli zákazníci na naší prodejně v Uherském Brodě,“ vysvětluje Renata Maierl, tisková mluvčí společnosti Kaufland s tím, že celkově se v rámci sbírky pro Světlušku prodalo 433 996 kusů archů s vánočními jmenovkami. Mezi další nejúspěšnější prodejny patří Kyjov, Opava-Kateřinky, Žatec či Teplice-Centrum. „Za letošním úspěchem vánoční sbírky stojí bezpochyby štědrost našich zákazníků ale také naši zaměstnanci na pokladnách, kteří aktivně nabízeli zákazníkům vánoční archy. Bez nich bychom takového výsledky nedosáhli. Všichni si zaslouží velký dík,“ uzavírá Renata Maierl.
Od roku 2019 rozdělil Fond Kaufland z veřejné sbírky Světluška 372 příspěvků jednotlivcům a podpořil 316 organizací. I s letošní vybranou sumou jsme tak za pět let spolupráce do Fondu Kaufland získali celkem 81 milionů, z čehož bude letošních vybraných 18 milionů použito například na služby osobní asistence, průvodcovské služby, terénní služby pro rodiny pečující o děti se zrakovým a kombinovaným zrakovým postižením, na úhradu kompenzačních pomůcek či na podporu vzdělávání a zaměstnávání lidí s těžkým zrakovým postižením.
Z výtěžku loňské vánoční sbírky přispěla Světluška například finančními prostředky na edukační a aktivizační pobyt nově vzniklé pacientské organizace Albina pro děti s diagnózou albnimusu a jejich rodiny. Pomohli jsme ale například i mamince Kateřině s financováním osobní asistentky. Ta mamince tří synů pomáhá s orientací v nových školních informačních systémech dětí, prací s důležitými dokumenty, komunikací s úřady a lékaři i zpracováním zápisů ze schůzek.